
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçildi. Fas’ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Dünya Konseyi Toplantısı’nda yapılan seçimle Altay, 2026-2029 dönemi için teşkilatın yeni başkanı oldu.
Dünya genelinde 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil eden UCLG’de başkanlık görevine getirilen Altay, seçimlerin ardından yaptığı açıklamada, bu görevin hem Konya hem de Türkiye açısından önemli bir gurur kaynağı olduğunu ifade etti.
Altay, yeni dönemde UCLG’nin küresel etkisini artırmayı hedeflediklerini belirterek, şehirlerin uluslararası karar alma mekanizmalarındaki rolünü güçlendirmeyi amaçladıklarını söyledi. İklim değişikliği, göç, su krizi, afetler ve şehirler arası eşitsizlik gibi küresel sorunlara karşı yerel yönetimlerin daha etkin bir şekilde çözüm üretmesi gerektiğini vurguladı.
Dünya şehirleri arasında dayanışmayı artırmayı hedeflediklerini dile getiren Altay, yerel yönetimlerin bilgi ve tecrübelerinin ortak bir güç haline getirilmesi için çalışacaklarını ifade etti. Ayrıca şehirlerin yalnızca rekabet eden yapılar değil, aynı zamanda iş birliği içinde hareket eden aktörler olması gerektiğine dikkat çekti.
Gazze başta olmak üzere çatışma ve kriz bölgelerine de değinen Altay, savaş ve insani krizlerden etkilenen şehirlerin yanında duracaklarını belirterek, şehirlerin huzurunu ve insan onurunu korumayı sürdüreceklerini söyledi.
Altay, Türkiye’nin yerel yönetim deneyimini uluslararası alana taşımaya devam edeceklerini ifade ederek desteklerinden dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ve tüm çalışma arkadaşlarına teşekkür etti.



