Şu anda piyasa verileri güncelleniyor. Lütfen kısa bir süre sonra tekrar deneyiniz.

  • ANASAYFA
  • BÖLGE
  • Bakan Uraloğlu: Hürmüz’de Bekleyen Tüm Türk Gemileri Güvenle Ayrıldı

Bakan Uraloğlu: Hürmüz’de Bekleyen Tüm Türk Gemileri Güvenle Ayrıldı

Screenshot_2026-06-26_19-24-58
WOTJU

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki son gelişmelere ilişkin yaptığı açıklamada, bölgedeki Türk gemilerinin durumunun yakından takip edildiğini belirterek, bekleyen tüm gemilerin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını duyurdu.

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde yaşanan gelişmelerin ilk andan itibaren ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde anbean takip edildiğini ifade etti. Vatandaşların ve Türk denizcilerinin güvenliğinin öncelikli olduğunu vurgulayan Uraloğlu, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerin tamamının emniyetli şekilde çıkış yaptığını açıkladı.

Toplam 15 Türk gemisinin güvenli bir şekilde bölgeden ayrıldığını belirten Uraloğlu, Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdüren 3 Türk sahipli geminin ise ayrılma talebinde bulunmadığını kaydetti. Söz konusu gemilerde toplam 99 Türk personelin görev yaptığını aktaran Bakan Uraloğlu, Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebinde bulunan herhangi bir Türk gemisinin bulunmadığını bildirdi.

Sürecin hassasiyetle takip edildiğini vurgulayan Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın ilgili tüm kurumlarla iş birliği içinde gelişmeleri izlemeyi sürdürdüğünü belirterek, Türk denizcilerinin ve vatandaşların güvenliği için gerekli tüm tedbirlerin alınmaya devam edeceğini ifade etti.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?